petak, 14. rujna 2012.

Što učiniti ako vas dijete zatekne pri seksu?


Situacija
Čak i ako pazite, uvijek postoji mogućnost da vas dijete zatekne pri spolnom odnosu. Kako ćete reagirati i što ćete napraviti od znatne je važnosti za djetetovo shvaćanje vas, vašeg partnera i njegove vlastite spolnosti. Ako ste u ozbiljnoj vezi i dijete vas zatekne pri seksu s vašim partnerom, koji je također djetetov biološki otac/majka, problem je obično puno lakši i lako rješiv uz ozbiljan razgovor. Sve ostale kombinacije su problematičnije. Sve je bitno, radi li se o dječaku ili djevojčici, koliko je staro dijete, kakva je njegova psihička konstrukcija, da li je zatekao tatu ili mamu, kakav je položaj, kakva je reakcija. Obzirom da je kombinacija previše da bismo detaljno obradili svaki slučaj, dati ćemo vam nekoliko općih teorija o tome što dijete doživljava i koja je najbolja reakcija.
Dječak
Dječak na različnim stupnjevima razvoja različito doživljava svoju spolnost i ulogu svojih roditelja. Dječak se uvijek jako veže uz majku i s njom se identificira. S druge strane ubrzo na oca počne gledati kao na suparnika, nekoga tko odvlači majčinu pažnju od njega i na taj mu način predstavlja konkurenciju. Posebice će autoritativni otac, koji zastupa muški princip, djetetu postati trn u peti. Dijete želi potpunu pažnju od majke jer mu ona osigurava izvor hrane, udobnosti i sigurnosti. Osim toga dječak je svjestan svojih sličnosti s ocem i svoje nemoći da mu ponekad konkurira. Zna i razumije da mu za nesmetano uživanje u brizi majke otac predstavlja veliku prijetnju i da će on jednom nadomjestiti njegovu poziciju, ali da sada za to još nije sposoban. Dijete trpi oca i zabrinuto prati svako majčino djelovanje koje potvrđuje njegovu ljubomoru. Kada se dijete suoči s aktivnošću spolnog odnosa, teško će ga shvatiti drugačije nego nasilje nad majkom. Otežano disanje, uzdasi, ovisno od položaja - muška nadmoć, dijete također nagonski osjeća da prodiranje u nečije tijelo često boli. Zato će se, razumljivo, prestrašiti od prizora, iako ga on na nekoj drugoj razini nezaustavljivo privlači. Zna da će nadomjestiti oca u toj ulozi, pa se identificira s muškim pristupom i okrutnost prizora ga na određen način privlači. Tako nekako bi išla teorija. U normalnom procesu odrastanja takvo se mišljenje razvija u uobičajenu poziciju odraslog muškarca, razvoj naše duševnosti je tako uređen. Kod neke je djece prizor tako traumatičan da dijete zastane u toj fazi i to utječe na njegov cjelokupan razvoj. Zato savjetujemo da s djecom porazgovara najprije majka, a zatim i otac. Dječaku treba predstaviti i svojstva i značenje spolnosti i nikako mu ne lagati. Majka ga treba uvjeriti da to niti malo ne utječe na njezin odnos prema njemu i da ga voli jednako, da ju to ne boli, nego da u tome uživa i da je o nešto svakodnevno i normalno. Otac prije svega mora dječaku reći da voli mamu i da je zbog toga voli još i više, i da je dijete plod te ljubavi. Neće biti na odmet ako mu još tehnički objasni proces parenja i prokreacije života. To je potrebno učiniti prije ili kasnije, a možda je ovakva prilika dobar povod za uvođenje djeteta u svijet spolnosti.
Djevojčica
Djevojčice drugačije doživljavaju odnose u obitelji. Freud je pretpostavljao da osjećaju manjak penisa i da sebe doživljavaju kao kastrirane. Posljedica toga bi bila identifikacija s majkom i veličanje oca. Zna da će tijekom života nositi žensku ulogu i osjeća pritom da će ju nadopuniti samo muškarac. Sanja o vjenčanju s ocem, o zamjeni uloge svoje majke, majka postaje suparnica za očevu pažnju. S tom teorijom niti sam Freud nije bio zadovoljan. Važno je da dijete spolni čin ne doživi kao nasilnu radnju, već kao nešto što rade odrasli, a što je posljedica ljubavi. Djevojčice prizor može šokirati. Jednako kao što se dječaku prizor čini nasilan i nerazumljiv, a s druge strane privlačan kao nešto što je očito zabranjeno i novo. Ako dijete zaista samoga sebe izjednačava s jednim od roditelja, percepcija uloge kojega god od roditelja može ga vrlo zbuniti i uzrokovati utučenost. S normalnim razvojem djeteta ta utučenost će se razriješiti sama od sebe buđenjem vlastite spolnosti i užitka koji je s time povezan.
Promatrajte dijete i reagirajte brzo
Dvije su stvari izuzetno značajne. Ako dijete vrlo snažno reagira, što ćete primjetiti po korjenitoj promjeni njegovog ponašanja, događaj ga je očito jako šokirao. Ne trebate ga siliti na objašnjavanje niti ne treba čekati da se sve samo od sebe uredi. To se možda na prvi pogled isključuje, ali ako dijete ne želi slušati, a ne smijete ga siliti. Jedno je dati djetetu dovoljno vremena da prizor procesira i nađe u njemu smisao, a drugo je ne posvetiti se djetetu. Dijete mora događaj nekako osmisliti i postaviti ga u sigurne okvire svog svijeta. Ako to ne može sam, pri tome mu možemo pomoći, a na kraju potražiti stručnu pomoć. Freud već dugo, dugo nije više primjeren za naš svijet i razvoj psihologije pruža brojne načine kako se suočiti s takvim problemima. Iako je upravo Freud prvi počeo razmišljati o tome i njegove misli su nam dale važan pogled u način funkcioniranja našeg duševnog ustroja. Štoviše, pokazao nam je da je ljudska duševnost tako kompleksna i da je tako malo razumijemo da se jedino npomoću individualnog pristupa možemo udubiti u njezine labirinte, jer se ondje s lakoćom možemo izgubiti. Zato je najbolji savjet što vam ga možemo dati da brižno zatvarate vrata i djetetu čitate dobre stare bajke.
zatečeni pri seksu

1 komentar:

  1. zdravo prijatelju moje ime je Shira elijah, ja i moj muž smo u braku već 10 godina i živjeli smo u miru do jednog vjernog dana, došao je kući jako ljut, pokušala sam saznati što se događa onda je povisio ton mene i počni se svađati sa mnom, pokušala sam sve što sam mogla da ga smirim ali on je bio ljut na mene bez razloga, i rekao je da će se razvesti od mene, molila sam ga da mi kaže što se događa, sve što je mogao Reci da je bio umoran od mene da trebam živjeti u njegovoj kući da me više ne želi u svom životu, plakala sam cijelu noć, onda želim u kuću svojih prijatelja da ostanem tamo s njom, i rekla sam joj što se dogodilo i ona upoznaj me s dr. alabom koja je pomogla drugim ženama u istoj situaciji i ispalo je dobro, prije svega nikad ne vjerujem, ali samo sam rekla da trebam probati jer ja stvarno jako volim svog muža, pa sam ga kontaktirao i on mi je rekao što da radim i ja sam to učinio, i poslao je snažnu molitvu koju sam morala izgovoriti u sredini noći dok je bacio ljubavnu čaroliju. Bilo je to čudo 48 sati kasnije, moj jedini muž me nazvao i rekao mi da mu je žao što me želi natrag, bila sam tako sretna jer mi je dr. Alaba pomogao i dala sam sebi obećanje da ću baciti ovo svjedočanstvo širom svijeta kako bi ga drugi mogli vidjeti i kontaktirati, ako trebate pomoć možete ga kontaktirati putem njegove gmail adrese dralaba3000@gmail.com ili ga možete kontaktirati putem WhatsAppa/vibera na ovaj broj +1(425) 477-2744, on je pomoćnik kojeg je Bog poslao da vrati izgubljene ljubavnike i donese vam radost

    OdgovoriIzbriši